אפשר להתפרנס רק מכתיבה

רעיונות ישימים בהחלט לקבלת תשלום טוב עבור כישרון הכתיבה שלכם.

יש לי חדשות בשבילכן, אפשר להתפרנס מכתיבה ואפשר להתפרנס לא רע בכלל.

נכון שהרבה חברות קידום האתרים ולפעמים גם חברות הפרסום ומשרדי יחסי ציבור – שמעסיקים כותבות תוכן למטרות שונות, הורידו (אתן יודעות לאן) את התשלום, אבל עדיין יש המון אפשרויות להתפרנס מכתיבה.

לפני שאני כותבת את ה'כגון' ומסבירה לכן על האפשרויות, יש לי תנאי ממש חשוב – אתן חייבות לדעת לכתוב טוב, לא סתם טוב, אלא מרתק, משעשע, מקורי, מעניין.

ובעצם אתם חייבים לא רק לדעת לכתוב, אלא גם למצוא דרך לבטא את הקול הייחודי שלכן שייבדל אתכם משאר הכותבים שחולמים בדיוק כמוכן להתפרנס רק מכתיבה (וגם כאן, הצפיפות גדולה).

ועוד דבר אחרון ולא חביב – אתן חייבות הרבה הרבה נחישות וסבלנות כדי להצליח בתחום, ואל תתנו לאף אחד לשלם לכן פחות ממה שאתן חושבות שמגיע לכן. 

ועכשיו הגענו ל"כגון":

כתיבת בלוג על תחום מסוים שמעניין אתכן – אם הבלוג יהיה מקורי ואטרקטיבי, יהיו לכן עוד ועוד גולשים וגולשות באתר, ואז תוכלו להראות תיק עבודות יצירתי שישכנע כל לקוח שאתן הן הכותבות שהוא צריך.

יצירת תוכנית שותפים עם חברה ישראלית ורצוי חברה מחו"ל – נניח לדוגמה שאתן מתעניינות באופנה ורוצות לכתוב על הנושא, אתן יכולות להיכנס לתוכנית שותפים (Affiliates) עם חברה בחו"ל שמייבאת לארץ מוצרי אופנה ולכתוב על המוצרים שאותה חברה מוכרת.

ישנן תוכניות שותפים שמתגמלות על כל 'ליד' וישנן תכניות שותפים שמתגמלות על מכירה – חשוב לעשות מחקר רציני ולבדוק את הנושא.

ניהול אתר עבור לקוח – ניהול אתר הוא בראש ובראשונה היכולת להביא לאתר תכנים טובים, לכן אם אתן כותבות טוב ויש לכם היגיון בריא, סקרנות וטיפ טיפה מושג בקידום אתרים, אתן בהחלט יכולים לנהל את כל אתר מהבלוג ועד העדכונים השוטפים.

אלו אנשי ה-SEO שגורמים לתחום קידום האתרים להישמע כמו נוסחה כימית סודית, בסופו של דבר מדובר במספר עקרונות פשוטים מאוד.

ניהול רשתות חברתיות – גם כאן לא מדובר בחמש יחידות, אלא שוב ביכולת לכתוב טוב, בתוספת כמה שעות של מחקר לגבי ההבדלים באופי ובהתנהלות של כל רשת חברתית, את שאר הדברים תוכלו ללמוד תוך כדי תנועה. התנאי הנוסף הוא שאתן אוהבות רשתות חברתיות ויש לכן סבלנות לא רק להעלות תכנים, אלא גם להזמין אנשים ולהגיב להם. 

רגע עוד משהו קטן – בניהול אתר או בניהול רשת חברתית – אתן חייבות להכיר את הקהל שאליו אתן פונות. מדובר בשילוב בין מחקר באינטרנט לבין ניסוי וטעייה, עד שתוכלו להבין בדיוק מה הקהל שלכן אוהב וצריך. 

*המשהו הזה נכון לגבי כל אופציות הכתיבה שציינתי.

קופירייטינג וכתיבה שיווקית – בניגוד לשאר התחומים, כדי להרוויח ממש טוב – תצטרכו תיק עבודות מרשים. אז אם זה הכיוון שלכן ואתן בטוחות שאתן טובות מאוד במה שאתן עושות – זה הזמן להציע את השירותים חינם אין כסף – למשפחה ולחברים ואפשר גם בהתנדבות לכל מיני עמותות – כך גם תצברו את הניסיון הדרוש, גם תעשו משהו נחמד עבור מישהו אחר וגם יהיה לכם תיק עבודות לתפארת מדינת ישראל.

כתיבת Ebook – כתיבת ספר הדרכה דיגיטלי בתחום שאתן מומחיות בו, היא לא רק דרך להראות את סגנון הכתיבה שלכן, אלא גם דרך מצוינת להשגת לידים (כתובות אימייל) של לקוחות פוטנציאליים. מומלץ שתתאימו את המידע שאתן נותנות לסוג הלקוחות הפוטנציאליים שאתן מחפשות.

מקווה שהבנתן את הרעיון הכללי… ואם לאאחזור עליו במילים אחרות:

אם אתן כותבות טוב, מקורי ומיוחד, אתן בהחלט יכולות  להתפרנס מכתיבה, גם בלי לכתוב מאמרי תוכן עבור חברות קידום שמשלמות לכותבי התוכן שלהן תשלומים שמבזים לא רק את מתנת כישרון הכתיבה שלכן, אלא גם את המילה הכתובה.

אם אתן רוצות עצה (וגם אתם) אפשר תמיד להתקשר אליי: שירה 054-5798708