למרות ההתחזקות של אמצעי שיווק דיגיטליים אחרים, שליחת ניוזלטר עדיין נחשבת למכרה זהב עבור משווקים רבים, משום שהיא מאפשרת לבעלי העסקים לתקשר ישירות עם הלקוחות שלהם, בלי להוציא יותר מדי כסף. ניוזלטרים שכתובים היטב יגרמו לנמענים לבטוח בכם – האמונה והביטחון הם אלו שבסופו של דבר יהפכו את הנמענים ללקוחות. אם השירות והמוצר יהיו טובים כמו שהבטחתם – אותם לקוחות יהפכו להיות לקוחות חוזרים.
גם אם כמות התנועה לאתר שלכם קטנה, אתם יכולים להפוך את התנועה הזו ליותר כסף באמצעות דיוור ישיר, אבל כדי שתשיגו את מטרת העל שלכם – יצירת ניוזלטר מעניין שיהפוך את הגולשים ללקוחות – עליכם להקפיד על מספר כללים, כאשר, הכלל הראשון והחשוב ביותר הוא –
אל תשלחו ניוזלטר בלי שקבלתם אישור מפורש לכך מהנמען ובלי ששמרתם את האישור הזה.
מיום ליום הולכים וגוברים המקרים של תלונות נמענים: החל משליחת הודעת "ספאם" באמצעות מערכת הדיוור, ועד הגשת תביעות נגד חברות ששלחו ניוזלטר ללא אישור מפורש מהלקוח. גובה הפיצויים יכול להגיע עד לכ-12,000 ₪ (תביעה נגד פרטנר לפני כשנתיים).
טופס הרשמה ידידותי לניוזלטר
על מנת לגרום ליותר ויותר לקוחות להירשם לניוזלטר שלכם, מומלץ להכין טופס הרשמה ידידותי לניוזלטר שבו אתם מתארים בדיוק מה יהיו נושאי הניוזלטר: חדשות רלוונטיות בתחום, הנחות ומבצעים, טיפים ועצות, מדריכים וכדומה.
כדאי לציין כבר בטופס ההרשמה באיזו תדירות אתם מתכננים לשלוח את הניוזלטר – פעם ביום (מאוד לא מומלץ), פעם בשבוע (עדיין לא מומלץ), פעם בשבועיים (רק אם יש לכם באמת דברים מעניינים לדוור), פעם בחודש (מומלץ ביותר).
***אל תשכחו לרשום שאתם מתחייבים לא להעביר את כתובת האימייל שלכם לאף גורם אחר – התחייבות כזו, תעודד אנשים להירשם לניוזלטר שלכם.
הכניסו לניוזלטר כתבות מעניינות
אין ספק שהחיים של כולנו היו הרבה יותר קלים אילו יכולנו לשלוח פעם בחודש את אותה הצעת מכירה, אך משום שכול אחד ואחת מאתנו מופגזים בעשרות אם לא מאות הצעות מכירה – כדי שאנשים באמת יפתחו ויקראו את הניוזלטר שלכם, אתם חייבים לתת להם ערך נוסף בדמות של כתבה מעניינת ורצינית שקשורה לתחום העניין של הקוראים שלכם, או בדמות של טיפים ועצות שיכולים להפוך את החיים של הגולשים שלכם לקלים יותר.
נניח לדוגמה שהעסק שלכם עוסק בתחום "עיצוב הפנים", אם הקוראים שלכם יקבלו טיפ או עצה בנוגע לעיצוב ואפילו סידור של אחד מחדרי הבית – לא רק שהנמענים שלכם ירגישו שהם קבלו מכם משהו שהפך את חייהם לקלים יותר, אלא שגם הצלחתם למצב את עצמכם כמומחים בעלי ניסיון עשיר בתחום שלכם.
ואם אתם באמת מתעקשים – בסוף הניוזלטר תוכלו, מדי פעם, להכניס את הצעת המכירה שלכם.
הפכו את הניוזלטר לכמה שיותר ידידותי לקריאה
ממש כמו בכתבה או מאמר אינפורמטיבי שמפורסמים באינטרנט, כך גם בניוזלטרים – אנשים לא קוראים את הטקסט שכתבתם, הם סורקים אותו. לכן בכתיבת הניוזלטר הקפידו על חלוקה לפסקאות ועל אוורור בין המשפטים. מומלץ להכניס תמונות רלוונטיות ואטרקטיביות, ובתנאי שתבדקו שאכן הנמען יכול לראות אותן.
בכתיבת הניוזלטרים מומלץ להשתמש בשפה פחות פורמלית, מה שנקרא בגובה העיניים (וזה בהחלט לא אומר לכתוב בשפה נמוכה) – כך תוכלו ליצור קרבה אל הנמען.
ועוד נקודה חשובה בנושא זה – מחקרים מראים שאנשים רבים ייקראו את הניוזלטר שלכם באמצעות הסמארטפון, לכן עליכם לוודא שהניוזלטר שלכם נראה ממש טוב גם ב'סמארטפון' ולא רק במחשבים הניידים או ב'טאבלטים'.
אל תתביישו להיראות יפים
אנשים רבים מעדיפים להשתמש בתבנית קבועה של ניוזלטר, אפילו בלי לשנות את הפתיח, אבל ניוזלטר מעוצב יכול להיות הדרייב העיקרי של הנמען לקרוא אותו. ואם תשלבו בניוזלטר את הלוגו ואת צבעי המותג שלכם עשיתם עוד צעד קטן, אבל משמעותי מאוד, כדי להישאר בזיכרונם של הנמענים.
תנו לניוזלטר שלכם את הכותרת הטובה ביותר
על מנת שאנשים יקראו את הניוזלטרים שלכם, הם צריכים לפתוח אותם – לכן עליכם מוטלת החובה לכתוב כותרת (שורת נושא) מרתקת או מסקרנת. אין ספק שכתיבת כותרת היא תורה שלמה בפני עצמה, שמאחוריה עומדת שאלה אחת ויחידה – מה יגרום לכמה שיותר נמענים לקרוא את הניוזלטרים שלכם, פעם אחר פעם?.
כותרות שכוללת הבטחה ל:טיפים, עצות, מדריך וכדומה, כותרות שמסתיימות בסימן שאלה, כותרות שמדברות על ה'כאב' של הלקוח – הן כותרות טובות שייגרמו לאנשים לפתוח את האימייל ששלחתם וככול שתהיו יצירתיים יותר הרי זה משובח.
בחנו את הניוזלטרים שלכם בקפידה
כולנו מאמינים שאנחנו יודעים בדיוק מה הנמענים שלנו רוצים לקרוא, אבל פעמים רבות אנחנו מפספסים את המטרה ובגדול. רק מעקב ובדיקה קפדניים של הניוזלטרים יכולים לתת לנו את ההבנה מה בדיוק אנשים רוצים לקרוא, אלו כותרות גרמו להם לפתוח את הניוזלטר, על אלו כתבות הם הקליקו, אלו הצעות מכירה דברו אליהם וכדומה.
כך נוכל להשתפר מניוזלטר לניוזלטר שאנחנו שולחים – עד שנצליח לקלוע למטרה. מרבית חברות הדיוור מספקות היום נתונים מפורטים וחשוב מאוד לעקוב אחריהם, לנתח, להשוות ואף לנסות כותרות שונות באמצעות מבחני A/B.
הקפידו שהניוזלטר שלכם לא יישלח ל'ספאם'
חברות רבות ששולחות ניוזלטר אינן מודעות לעובדה שהניוזלטר בכלל לא נקרא על ידי הנמענים משום שהוא נכנס אוטומטית לתיבת ה'ספאם' של הנמען. חשוב שתנקטו במספר צעדים כדי למנוע זאת כמו לדוגמה: לשלוח אימייל מכתובת דומיין ולא מכתובת Gmail, להימנע ממילים כמו: חינם, מבצע, הנחה, מתנה – שמזוהות עם ספמארים, אמתו את כתובת האימייל שלכם, הקפידו על איכות הכותרת ותוכן האימייל, הימנעו משליחת יותר מדי אימיילים….
בשורה התחתונה
אם תיזכרו ששיווק הוא ממש לא כמו מכירות וששיווק באמצעות ניוזלטרים לא נועד על מנת שתשלחו עוד פרסומת או הצעת מכירה, אלא כדי לבנות מערכת יחסים איתנה עם הלקוחות שלכם – תצליחו להגיע לא רק לאחוזי פתיחה גבוהים, אלא גם למקם את עצמכם מעל המתחרים שלכם ובסופו של דבר תצליחו גם למכור.
בכול שאלה בנוגע לשליחת ניוזלטרים או להצעת מחיר שלחו אליי אימייל ל: shira7r@gmail.com או התקשרו ל:054-5798708.
רק בחודשים יוני ויולי למזמינים כתיבת ושליחת ניוזלטר דו-שבועי/חודשי – עלות עיצוב הניוזלטר תכוסה על ידי.
יום נפלא
מילים של שירה