נניח שיש לכם אתר, ונניח גם שהצלחתם לבדכם או בעזרת חברת קידום אתרים –
להביא הרבה גולשים לאתר.
מה קורה עם אותם גולשים?
האם לאחר שהם קראו את הטקסטים הם עושים פעולה כלשהי: קונים את המוצר (הכי טוב), מתקשרים (לא רע בכלל), נרשמים לניוזלטר (יפה מאוד, בתנאי שיש לכם משהו בעל ערך לשלוח להם), משאירים תגובה (התחלה טובה)?
אם לא,
כנראה שיש בעיה עם התוכן באתר שלכם.
יש סיכוי גדול שהאתר שלכם הוא שיווקי מדי –
הגולשים שנמצאים באתר שלכם, ברגע זה ממש, צריכים להרגיש שהם קוראים משהו שמעניין אותם ולא עוד טקסט שנועד לשווק להם מוצר כזה או אחר.
וזה מחזיר אותנו לחוק הכי חשוב בנוגע לתוכן שנמצא באתרי אינטרנט
והוא לספק תוכן טוב.
אתר אינטרנט לא צריך להרגיש לגולש כמו מודעת מכירה גדולה, משום שרוב האנשים שנמצאים ברשת מחפשים בדרך כלל מידע ולא פרסומות.
מחקר שנעשה על ידי Jhon Markes & Jakon Nielsen מוכיח את מה שכולנו ידענו באופן אינטואיטיבי – אנשים מתעבים כל דבר שמריח כמו שיווק. הם גם לא אוהבים שמדברים אליהם בשפה גבוהה ובעיקר הם מעדיפים מידע.
לכן התכנים באתר שלכם לא צריכים להיראות כמו מודעות אלא כמו: מאמר (טוב, ולא כזה של קידום אתרים שדוחף מילות מפתח ללא הכרה), כתבה עיתונאית, המלצה, עצה, מחקר וכדומה.
ובנוגע לשיווק המוצר/השירות שלכם, חשוב שתזכרו לקוחות אינם שונאים פרסומות הם שונאים פרסומות גרועות שנראות, מריחות ומרגישות כמו פרסומות. האנשים היחידים שאוהבים לראות פרסומות באתרים, גם אם הן גרועות, הם המפרסמים עצמם או קופירייטרים שרוצים לראות האם הדשא של האתר השכן ירוק יותר.
כאשר אני מדברת על פרסומת טובה, אני לא מדברת על פרסומות התקציב האינסופי שמופיעות במהלך משחקי ה'סופרבול' – אני מדברת בעיקר על: מכתב מכירה באמצעות ניוזלטר, דף נחיתה, מאמר (איכותי!!!) ואפילו על דף הבית.
וההמלצה שלי בנוגע לכול הפורמטים האלו היא – תנסו לכתוב איזו בעיה בדיוק המוצר/שירות שלכם פותר, בלי כל ההתייפייפות שמסביב. המוצר שלכם כנראה לא הכי טוב, לא הכי יפה, לא הכי שווה – אבל הוא כן נותן מענה מדויק לקהל יעד ספציפי. התפקיד שלכם, או של הקופירייטר שלכם, הוא להעביר את המסר הזה בצורה ברורה וישירה, באמצעות: פתרונות, עצות, עובדות, המלצות, מחקרים וכדומה.
זקוקים לעזרה?
אתם מוזמנים להתקשר אליי ל: 054-5798708
שירה